Saturday, June 29, 2013

Set Kurus Shaklee - Jom kurangkan berat badan dengan Shaklee

Hai semua :) haaa tak lama je lagi kita dah nak sambut puasa lepas puasa dah tentu-tentu lah nak raya kan. ha bila cerita pasal raya ni orang perempuan termasuk lah saya ni mula lah kelam kabut nak melawa dan nak kurus ye dak. ha apa kata jom try set kurus dari Shaklee ni.

Shaklee mengamalkan 3 peringkat untuk kurus iaitu

1) Membakar

Pemecahan lemak dan kolestrol 



2) Mendetox atau membuang

Membuang lemak dan toksin dalam badan


3) Membina
Untuk membina otot dan mengelakkan dari kulit menggeleber


ok jom saya terangan 3 peringkat ini...

Untuk proses memecahkan lemak digalakkan mengambil Lecithin atau Omega Guard. Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak dan menolong mengurangkan berat badan.

Proses mendetox dan membuang adalah penting proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Satu tips yang saya nak kongsi bagi mereka yang tidak sembelit, saya sarankan mengambil Alfalfa, dan yang mengalami masalah sembelit, saya sarankan ambil Herb-Lax.. Herb-Lax tidak sesuai untuk ibu yang menyusu kerana ia akan menyebabkan bayi cirit-birit.

Proses membina otot memerlukan protein kerana protein sangat membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan juga menjaga otot dari bebas lemak.

Untuk protien yang terbaik, saya sarankan Cinch Shake Mix tapi pada ibu yang menyusu saya sarankan ambik ESP - Energizing Soy Protien (ESP juga membantu perbanyakkan susu badan) .

Kenapa mesti mengambil protein?

Kerana apabila lemak diurai dari badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.

Kawan-kawan mesti tertanya-tanya mengapa mesti begitu banyak yang perlu diambil dalam set kurus Shaklee..Ini adalah kerana Set Shaklee tidak seperti Set Kurus jenama lain yang memberikan kesan dengan cepat dan tidak kekal..Selain itu, set lain memerlukan kawan-kawan untuk berpantang..Mesti kawan-kawan tidak mahu seperti itu..Tapi ini bukan bermakna kawan-kawan tidak perlu pantang jika mengambil Set Shaklee..Cuma kawan-kawan perlu mengurangkan LEMAK dan perlulah juga bersenam dan MINUM AIR SEBANYAK 3 LITER supaya proses pengurusan berjalan dengan lebih berkesan.

Ramai yang dah mencuba dan berpuas hati dengan Set Kurus Shaklee..Anda bila lagi..
Anda yang berminat boleh menghubungi saya di
facebook page : Sihatcantik Shoppe
whatsapp/sms : 0125796961


No comments: