Thursday, January 5, 2012

Yang Luar Amik Tahu Yang Dalam Macam Mana ??



kes AMALINA CHE BAKRI masih lagi bermain di setiap mulut orang2 yang tahu kisah dia. dia dah bagi statement melalui video dan meminta supaya mana2 blogger yang menulis kisah "Culture Shock" dia memadam gambar2 tersebut kerana menurutnya itu adalah aib bagi dirinya. yup memang betul kenapa lah nak membuka aib dia yang sememangnya orang dah tau . tau2 sendiri sudah la. bukan aku nak menyokong tapi kita dah sedia maklum semua manusai ada buat salah kan. kenapa nak mengeji ? sepatutnya kita menasihati dan berdoa supaya dia boleh kembali ke pangkal jalan. itu sudah cukup. 

yang aku peliknya kenapa nak kecohkan orang kejutan budaya yang dekat negara orang tu ? dalam negara kita MALAYSIA ni pon ramai sangat dah culture shock kan. takda pulak nak dihebohkan, takde pulak nak digembar-gemburkan. dah macam2 jadi takde pon nak amik tahu. yang jadi pelakon free, buat maksiat merata-rata siap rakam lagi, buang bayi, cium sana sini dan macam2 lagi takda pulak nak fikir kan. 

aku pun tak lah baik tapi sekurang-kurangnye tak perlulah mengeji, buat spekulasi sendiri tanpa tahu cerita sebenar kan. so pada sesapa yang bercerita kisah AMALINA di blog tu bawak2 lah padam. bertolak ansur lah dengan dia. dia mintak cara baik kita buat cara baik kan . 

mintak maaf kalau entri kali ni agak panjang . harap tiada yang terasa . 

2 comments:

cikorked said...

betul...kita doakn dye kembali ke landasan yg betul amin...

Saya Nina Syakira said...

@Maizatul Azrina yup betul tu . aminnn