Tuesday, November 8, 2011

Blog Ada Tutoria ? Nak Ramaikan Follower Atau Memang Pandai Edit2

hai :) assalamualaikum ^^
tajuk kat atas ni agak kasar ke ? errr btw ni takde kena mengena dengan sesapa ye. nak tau tak kenapa tetibe je aku buat entry pasal ni. kalau nak tau teruskan membaca entry yang tak seberapa ni ye..


ok sebenarnye macam ni, tadi petang time tengah blogwalking as a silent reader aku terperasan sumthing la time tu. aku tengok banyak newbie atau orang berblog ni letak tutorial dalam blog die. kadang2 budak2 sekolah pon ada main code HTML ni and buat tutorial ? macam konpius kejap memang die belajar ke atau pun die copy paste dari mana2 blog. contohnye blog Wan Hazel ke Adik Lyssa ke yang ada tutorial bagus2 kan. diorang hebat jugak main code HTML ni. aku yang belajar coding2 ni pon tak sehebat diorang. 


so motif orang2 baru nak belajar blogging buat tutorial ni apa ? kalau memang dia tahu ok takpe lah tapi if copy paste and tempek kat blog rasanya ni mesti sebab nak ramaikan follower kan haaaa kantoii !! tak kisah la kan. hak masing2. dulu pon aku ada jugak tergerak hati nak buat macam tu tapi tak buat pon sebab macam menyesakkan blog aku. aku punya blog ni tempat aku merapu meraban je. 


so pada sesapa yang baca dan terasa aku mintak maaf sangat2 lah sebab aku cume bagi pendapat dari apa yang aku nampak. jangan lah terasa tak comel lah .. heee jaljaeyo yoropun ^^ annyeong


p/s : kalau dulu sebok je i follow u follow back kan hahaha 

No comments: