Sunday, May 22, 2011

Hijab itu haya'(rasa malu)

.Assalamualaikum.


Hijab itu pelindung diri,
Menyimpul rahsia mawar berduri
Jagalah akhlakmu wahai diri,
Moga peroleh redha Ilahi.

Sesungguhnya Allah telah berfirman


"Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu(bahan-bahan untuk)
pakaian menutup aurat kamu dan pakaian perhiasan dan pakaian yang berupa takwa itulah
yang sebaik-baiknya.Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmat-Nya
kepada hamba-hamba-Nya)supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur)"

(Al-Araf:26)


..Hijab itu adalah tanda ketaatanmu kepada Allah dan Rasul.


wahai muslimat..
bertudunglah,
sesungguhnya
kecantikanmu
bukan
terletak pada paras rupa
tetapi
pada akhlak yang ditunjuki..



p/s : sesungguhnye aku seorang yang berhijab tapi maybe i'm not good enough as a muslim.. tapi akan cuba untuk untuk melakukan perubahan sedikit demi sedikit.. insyaallah :)


8 comments:

K said...

gud luck!

=)

semiga setiap hari bertambah baik ;)

Saya Nina Syakira said...

@mad khaz ok :) terima kasih ..

Schubert Serenade said...

aku kenal notes ni...aku kenal...wakakaka!!!lama dah xmnyemak kt blog kau dowh!!

Saya Nina Syakira said...

@Schubert Serenade aku share kat sini doe.. takpe en hahahahah :)

:: cikNuurul :: said...

alhmdulillah,CN msih dlm keadaan waras dn bley brfkir scre baik ape itu islam dn ape itu mntup aurat,..sgt2 brsykur dlahirkn dlm klrga yg mnjage agama,.smoga kte sume dbrikn hdayah yg lebih baik lg,

cik saya said...

sama2 kita upgrade diri ke arah yang lebih baik di sisi Allah :)

Saya Nina Syakira said...

@**::CIKNUURUL::** yeah :) alhamdulillah

Saya Nina Syakira said...

@cik saya yup betul tu .. ayuh hehehe