Thursday, March 31, 2011

Kerana Duit ~~

Tanpa duit semua orang akan rasa susah.. mana tak nya, sekarang semua benda nak gunakan duit.. masuk toilet pon kena bayar sekarang.. mana ada barang free.. kan? sekarang semua orang berpusu-pusu cari kerja sebab nak duit.. nak beli barang keperluan semua pakai duit kan.. Tapi duit ni bukan ada kebaikan je.. duit ada jugak keburukan ..macam la manusia, ada kebaikan dan ada keburukan ...

kalau korang perasan, sebab duit ni kita boleh menimbulkan salah faham antara satu sama lain.. contohnye kawan pinjam duit kita tapi dia tak bayar tetibe dia emo lebih pastu dia taknak bertegur sapa even duduk satu bilik. kadang2 sebab duit ni jugak banyak perempuan sanggup gadai maruah diorang cume untuk hidup mewah dengan duit hasil dari menjaja tubuh kepada orang lain.. cuba korang tengok.. dasyat kan semua ni.. ada jugak orang yang sanggup khianat kawan sendiri sebab duit.. ini pon bahaya jugak.

sebenarnye duit ni pon berhantu tau.. duit ni pon pakai jampi bagi orang sebuk tergila-gilakan dia kan.. tapi kalau takde duit camne plak nak hidup kan .. so pesanan aku, cari duit takpe asal kan tak melampaui batas pastu jangan gunakan jalan yang salah untuk cari duet.. SEKIAN

kalau aku dapat duet banyak ni nak msok tabung haji separuh la :)

15 comments:

saperakue said...

duit tu berhantu

storyfromme said...

sebab duit,hubungan sesama Islam terputus.

aNiss :):) said...

sebab duit manusia bahagia :)
sebab duit manusia merana :)
ngeee~

meLLy! said...

duit gigit nina :D rawr!

Budak Giler Cadbury said...

@saperakue memang pon :)

Budak Giler Cadbury said...

@storyfromme yup mmg ada yang penah terjadi

Budak Giler Cadbury said...

@aNiss :):) suka quote awk tu

::FAIZ FARISH:: said...

duit mmg berhantu

Budak Giler Cadbury said...

@meLLy! jangan la ggit aku saket doe =='

Schubert Serenade said...

boooo nina!!!nak masuk tbung haji konon!!!kau tipu!!tipu2!!

A'IM said...

tapi satu jer masalah skrg..nilai duit kita terlalu rendah dibandingkan dengan nilai pasaran... laju jer duit habis sebab barang terlampau mahal

yayalya said...

betul, sebab duit jg org berbunuh kan? huhu

iedchan said...

duit banyak mane pun takkan cukup (dah pernah rase tamak..hehe)...sile berzakat kalo rase da kaye sangat...:P

Mirull Ibnu Azman said...

sebab duit manusia sanggup gadai apa yang ada~

lavender harum wangi said...

ha, separuh lagi pulak, bagi kat aku. hahahaha :D